Vinkkejä markkinointiin

Vinkkejä markkinointiin – miten markkioinnin paremmin ja tehokkaammin entistäkin paremman lopputuloksen saamiseksi?

Hyvän myynnin ja brändäyksen salaisuus on hyvä markkinointi. Asiakkaat eivät löydä tietään tuotteesi tai palvelusi pariin itse, vaan heidät pitää houkutella sen pariin ja saada uskoteltua, että se on parempi kuin muut vastaavat markkinoilta löytyvät tuotteet. Nykyään kilpailu on kuitenkin kovempaa kuin koskaan ja markkinoinnissa pitääkin ottaa käyttöön kovemmat keinot. Mikä avuksi? Näillä muutamilla nikseillä saat markkinoinnistasi hetkessä tehokkaampaa.

Hyödynnä sosiaalista mediaa ja opettele somen salat

Sosiaalinen media on nyky-yrittäjän siunaus. Riesana on toki edelleenkin jatkuvassa kasvussa oleva kilpailu, jonka viidakossa pitää osata erottua muista kilpailijoista. Hyvä keino saada lisäpotkua muista erottautumiseen on sosiaalinen media. Sosiaalinen media tarjoaa runsaasti etuisuuksia: ensinnäkin nykyään kaikki, eli potentiaaliset asiakkaat, ovat somessa. Jos sinäkin olet siellä, tavoitat heidät helposti ja kätevästi – ja usein pikkuriikkiselläkin budjetilla! Sosiaalisessa mediassa markkinointi on perinteisiä keinoja reippaasti edullisempaa ja helpompaa ja sillä myös tavoittaa tuhansia ihmisiä ympäri maailman alta aikayksikön. Kannattaa myös muistaa, että sosiaalisen median käyttäminen antaa yrityksestä nuorekkaan kuvan. Toisaalta se vaatii myös sitoutumista: autioitunut tili ei tosiaankaan luo ammattimaista imagoa.

Hakukoneoptimointi kannattaa

Sosiaalisen median lisäksi ehdottoman tärkeä – ja itse tehtynä ilmainen – keino parempaan markkinointiin ja ihmisten tavoittamiseen on hakukoneoptimointi. Kun ihminen tarvitsee tiettyä tuotetta tai palvelua, turvautuu hän reippaasti yli puolissa tapauksista ensin hakukoneella hakemiseen, ennen kuin menee fyysisesti kivijalkaliikkeeseen. Hakukoneoptimointi tarkoittaa kaikessa yksinkertiasuudessaan sitä, että sivu optimoidaan hakukoneille suotuisaksi lisäämällä sinne tiettyjä sanoja ja virkkeitä, joita potentiaalinen asiakas saattaisi käyttää hakukonehakua tehdessään. Tämä on tietenkin helpommin sanottu kuin tehty, sillä hakukoneiden algoritmit muuttuvat jatkuvasti. Optimoinnin motiivina on saada oma nettisivusto hakutulosten kärkeen, mistä kuluttaja todennäköisimmin valitsee sen muiden joukosta.

Panosta nettisivuihin

Kun asiakas on hakukoneoptimoinnin tai somen avustamana päätynyt nettisivustollesi, on ensivaikutemalla kiistaton rooli siinä, päättääkö hän jäädä tekemään tarkempaa tuttavuutta sivuston kanssa. Panosta siis ammattimaiseen ulkonäköön. Tämä ei tosiaankaan tarkoita mahdottomuuksia, sillä nykykuluttajaa miellyttää eniten yksinkertainen ja moderni ulkonäkö.